DEBATA
Uczniowie klasy VII a, VII b i VIII uczestniczyli w warsztatach profilaktycznych pt. „DEBATA”.
Celem ogólnym programu było wzmocnienie postaw pro-abstynenckich u naszych uczniów stojących przed progiem inicjacji alkoholowej, zmiana stereotypów oraz zburzenie mitów związanych z alkoholem.
W programie wykorzystano metody interaktywne odwołujące się do dialogu motywującego, a były to m. in.:
- tworzenie klimatu grupy i ustalenia zasad pracy obowiązujących na zajęciach,
- przekaz wiedzy na temat alkoholu etylowego i historii jego używania,
- „burza mózgów” na temat korzyści i szkód związanych z używaniem alkoholu,
- proste scenki dramowe ilustrujące negatywne konsekwencje związane z piciem alkoholu,
- zabawy dydaktyczne,
- promowanie zabawy bez alkoholu,
- praca grup nad „tym co nas może chronić”,
Dzięki udziałowi w warsztatach uczniowie dowiedzieli się o możliwościach rozwoju bez używania substancji psychoaktywnych, uświadomili sobie, iż warto promować wartości związane ze zdrowym stylem życia, kształtowali asertywność, która jest niezwykle ważna w sytuacji nacisków środowiskowych (najczęściej w sytuacjach rówieśniczych).
Uczniowie pozytywnie ocenili udział w programie „Debata”, o czym świadczyły wyniki ewaluacji przeprowadzonej przez realizatora.
Na zakończenie spotkania prowadząca opowiedziała uczniom o zawodzie psychoterapeuty (specyfika pracy, istotne wymagania i umiejętności, przykładowa ścieżka edukacyjna).